Curriculum –ul e aprobat prin Ordinul Ministrului cu numărul 5233 din data de 01.09.2008.
Domenii de dezvoltare :
Domeniul Dezvoltarea fizică, sănătate și igiena personală
Domeniul Dezvoltarea socio-emoțională
Domeniul Dezvoltarea limbajului și a comunicării ( dimensiuni : dezvoltarea premiselor citirii și scrierii )
Domeniul Dezvoltarea cognitivă ( dimensiuni : dezvoltarea gândirii logice și rezolvarea de probleme, cunoștințe și deprinderi elementare matematice, cunoașterea și înțelegerea lumii )
Domeniul Capacități și atitudini în învățare ( dimensiuni : curiozitate și interes, inițiative, persistența în activitate, creativitate )
Activități de dezvoltare personală
Activități integrate : maxim 5 activități integrate pe săptămână (cunoștintele din cadrul mai multor discipline sunt îmbinate armonios pe durata unei zile + jocuri și activități alese sau cunoștintele interdisciplinare sunt focalizate pe domenii și în afara acestora sunt jocurile și activitățile alese).
Activități pe discipline: educarea limbajului, activități matematice, cunoașterea mediului, educație pentru societate, educație fizică, activități practice, educație muzicală, activități artistic-plastice.
a) Activitățile pe domenii sunt activități integrate, pe discipline și optionale.
Activități integrate : maxim 5 activități integrate pe saptamâna (cunoștintele din cadrul mai multor discipline sunt îmbinate armonios pe durata unei zile + jocuri și activități alese sau cunoștințele interdisciplinare sunt focalizate pe domenii și în afara acestora sunt jocurile și activitățile alese).
Activități pe discipline: educarea limbajului, activități matematice, cunoașterea mediului, educa?ie pentru societate, educa?ie fizică, activități practice, educație muzicală, activități artistic-plastice.
Jocurile și activitățile didactice alese
b) Jocurile și activitățile didactice alese se desfășoară în interior pe centre : Biblioteca , Colțul căsuței / Joc de rol , Construcții , Știință , Arte , Nisip și apă, sau în curte.
c) Activitățile de dezvoltare personală includ rutinele, tranzițiile și activitățile din perioada după-amiezii , opționalele.
Opționalele intră în categoria activităților de învățare, a celor de dezvoltare personală.
Activitățile desfășurate în perioada după-amiezii sunt activități recuperatorii pe domenii, recreative, de cultivare și dezvoltare a înclinațiilor, corelate cu tema proiectului și cu celelalte activități din programul zilei.
Activitățile fundamentale de realizare a procesului instructiv- educativ la preșcolari (pe care se sprijină rutinele, tranzițiile , activitățile de învățare ) sunt jocul și activitățile didactice de învățare.
Programul anual de studiu cuprinde șase teme: